No Smoking Day
2,647 members31,358 posts

day 11- patches

I think im having a reaction to these patches. I am just going to try it back on the top of my arm today as i have been wearing them on my lower arm/wrists.

I took it off last night and it was like insect bites. Sooo itchy too!

I think my worst craving is the one first thing in the morning on the way to work before I put on my patch, so the patches definitely work for me.

Maybe I should try a different brand.....

Is anyone experienced with patches?

9 Replies
oldestnewest

i did that on my first quit because it was summer and i wanted to hide them :D

I didnt have a problem with those ones but they were different brand so maybe thats why.

........maybe if the top of my arm fails today, I should see if they react on my boobicles :p

Reply

Ive got the 16 hour ones this time, I had the 24 hr ones last time

I find the clear ones dont stick as well as the other ones.

I like the circle ones, I might ask my nurse for those next, if I cant get on with these clear ones

I Just used my stop smoking money to buy the new PS3 game for my other half, blimmin £60 what a rip off for a disc!!

Reply

Good Morning Max, how are you today? :)

Reply

Why thank you kind sir! :p

Im getting the pre lunch crave, I used to have one before and one after lunch.

Lozenge time!

Reply

i swear these blasted NRT things are meant to frustrate you.

you cant open patches without scissors and its hard to rattle out a lozenge from a tiny hole.

Why do they design these things like this!!

Ok lozenge in, anger fading

Reply

Haha yeah it was definitely one of those moments where the world was against me :p

Loving your profile picture by the way kat! :D

I will try the waving technique though I may look abit odd. Heck I might sing shake it shake it shake it shake it like a polaroid picture! heyyyyya

Im in an odd mood, must be the galaxy ripple i just ate :D

Reply

Yep patches come in steps and they get smaller as the weeks go on. Step 1 is big and the last dose is step 3 and they are tiny.

Im on step 2 as I didnt really smoke tooo much. I wasnt a 40 a day person or anything, but nights out ohhh I smoked like a guy on a bonfire!

Reply

oooooOOOh sorry I see now :)

thats quite a good idea :D

Reply

Yeah im getting red patches but recently they have gone like insect bites when i take them off.

I have had lots of great advice here today, its been fab :D and I thank you all

Yes Karri I am feeling alot better today :D

I found it hard at the gym last night, its amazing how much you notice how much it affects you just after one blip!

Just had my afternoon Non-Fag break, a nice bourbon biscuit and a failed attempt of internet xmas shopping..... but oh well I smell super good for it lol

Reply

You may also like...